Dobrze dobrane szkolenia wpływają na wzrost poziomu satysfakcji i zaangażowania pracowników Grupy Kapitałowej LOTOS.
Aby najlepiej dobrać tematykę szkoleń do potrzeb pracowników, prowadzone są badania ich satysfakcji. W programie szkoleń uwzględnia się również plany rozwojowe konkretnych osób, komórek organizacyjnych oraz potrzeby rozwojowe firmy. Osiągnięcia pracowników są podsumowywane i omawiane za pomocą Systemu Okresowej Oceny Pracowników (SOOP). Od 2004 r. w Grupie Kapitałowej LOTOS działa program szkoleniowo-rozwojowy Akademia LOTOS.
2018 | 2019 | Zmiana r/r | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Liczba godzin szkoleniowych | Godziny szkoleniowe na pracownika | Liczba godzin szkoleniowych | Godziny szkoleniowe na pracownika | Liczba godzin szkoleniowych | Godziny szkoleniowe na pracownika | |
Grupa LOTOS | ||||||
W podziale na płeć | ||||||
Kobiety | 12 881 | 26,6 | 11 967 | 22,7 | -7,1% | -14,66% |
Mężczyźni | 24 663 | 24 | 27 589 | 24,8 | +11,86% | +3,33% |
Łącznie | 37 514 | 24,8 | 39 556 | 24,1 | +5,44% | -2,82% |
W podziale na rodzaj stanowiska | ||||||
Kierownictwo | 9 349 | 31,8 | 10 742 | 33,1 | +14,9% | +4,09% |
Pozostali pracownicy | 28 165 | 23,1 | 28 814 | 21,9 | +2,3% | -5,19% |
Łącznie | 37 514 | 24,8 | 39 556 | 24,1 | +5,44% | -2,82% |
Grupa Kapitałowa LOTOS | ||||||
W podziale na płeć | ||||||
Kobiety | 25 085 | 21,7 | 25 817 | 21 | +2,9% | -3,4% |
Mężczyźni | 79 911 | 20,5 | 88 576 | 21,4 | +10,8% | +4,2% |
Łącznie | 104 996 | 20,8 | 114 393 | 21,3 | +8,9% | +2,4% |
W podziale na rodzaj stanowiska* | ||||||
Kierownictwo | 22 055 | 22,6 | 24 808 | 23,8 | +12,5% | +5,3% |
Pozostali pracownicy | 82 910 | 20,6 | 89 105 | 20,8 | +7,5% | +1,1% |
Łącznie | 104 965 | 21 | 113 913 | 21,4 | +8,5% | +2,0% |
* W zestawieniu nie ujęto danych AB LOTOS Geonafta.
Wspomniany wcześniej SOOP to źródło cennych informacji o realizacji celów zawodowych i rozwojowych oraz poziomie kompetencji i potrzebach szkoleniowych w całej firmie.
Wskaźniki weryfikujące skuteczność działań rozwojowych w Grupie LOTOS:
Skala oceny:
Średnie oceny kompetencji pracowników Grupy LOTOS są na satysfakcjonującym poziomie – mieszczą się bowiem w granicach od 5 do 5,9. Oznacza to, że wymogi związane z daną kompetencją w pełni spełniają oczekiwania. Wysoki, ponad 90-procentowy stopień realizacji celów rozwojowych i analiza rodzajów stawianych celów świadczą o różnorodności proponowanych pracownikom form rozwoju. Wybierane przez nich opcje rozwojowe wychodzą poza kontekst szkoleniowy i dzięki temu ułatwiają transfer kompetencji do środowiska zawodowego. Pracownicy spółki charakteryzują się również bardzo dobrym przygotowaniem kompetencyjnym.
W 2019 r. w ocenie w ramach SOOP wzięło udział 97,8% spośród wszystkich upoważnionych do tego pracowników Grupy LOTOS.
Tutaj możesz przechowywać ulubione strony Raportu.
Możesz je pobierać lub dodać notatki.
Content is loading...
Masz 4 stron(y) w Schowku
Twoje strony | Notatki | Działanie | ||
---|---|---|---|---|
Struktura zarządzania | ||||
Ład korporacyjny |